Over qwstion

Over

Over

Samenwerking als basis

Samenwerking als basis

Samenwerking als basis

Young designer writing on a billboard
Young designer writing on a billboard
Young designer writing on a billboard

Aangenaam, Arjo Rozeboom. Begin 2013 ben ik als zelfstandige met qwstion gestart. Iets waar ik tot op de dag van vandaag geen spijt van heb. In deze 11 jaar mooie projecten mogen doen met fijne opdrachtgevers. Mijn overtuiging is dat een succesvolle opdracht niet alleen door qwstion van de grond komt. Ik wil samen met de klant mooie dingen bereiken, met draagvlak bij alle betrokkenen.

Women watching her laptop
Women watching her laptop
Women watching her laptop





Vorige werkgevers

Zo te zien bekijk je deze pagina op een telefoon. Daar komt mijn CV niet goed uit de verf, helaas. Op een tablet of computer kan je deze goed bekijken.

Inmiddels bestaat qwstion ruim 11 jaar. Mijn vorige werkgevers staan hieronder vermeld.

2013

Heden

Directeur/Eigenaar qwstion

Projecten en interim opdrachten, op het snijvlak van zorg & ICT (zie ook de projecten)

2009

2013

Senior adviseur Zorg & ICT Furore

- Als voorzitter van het product-markt team (PMT) binnen Furore verantwoordelijk voor productontwikkeling, marketing en sales binnen de care-sector (sinds 2008). Tevens accountmanager van een 10-tal klanten. - Als interim informatiemanager bij diverse zorginstellingen (4000+ medewerkers, 2009 – 2013) verantwoordelijk voor o.a. het opstellen en uitvoeren van de informatiestrategie, het vormgeven van nieuwe afdelingen, de aansturing van medewerkers en advisering aan de Raad van Bestuur. - Bij diverse klanten (7) de informatiestrategie uitgewerkt waarbij de strategie van de organisatie vertaald is naar een bijbehorende informatiehuishouding, (innovatieve) projectenkalender en bijbehorende organisatie voor het gebruik en beheer van informatiesystemen. - Door de branchevereniging ActiZ gecertificeerd om als één van vier landelijke adviseurs selecties en implementaties van elektronische cliënten dossiers (ECD’s) te begeleiden. - Diverse adviestrajecten op o.a. het gebied van domotica, e-health, mobiel werken, telefonie, integratie en koppelingen van informatiesystemen.

2005

2009

Adviseur Zorg & ICT Furore (voorheen: It Cares)

- In 2005 gestart bij It Cares te Woerden; vanaf januari 2006 is dit bedrijf overgenomen door Furore in Amsterdam. - Projectleider en programmamanager van invoering diverse informatiesystemen (ECD, HRM, CRM/ CMS, planning, financiën). - Uitvoeren selectietrajecten diverse informatiesystemen.

2000

2005

Adviseur Plexus Medical Group (nu: KPMG)

- Bijgedragen aan de ontwikkeling en uitvoering van diverse implementaties van een internettoepassing (ZorgDomein) die de verwijsrelatie tussen 1e en 2e lijns zorg verbetert (tussen huisarts en ziekenhuis). - Diverse benchmarktrajecten gericht op o.a. operatiekamercomplexen, huisartsenposten en spoedeisende hulp. - Uitvoering van adviesprojecten gericht op het (her)ontwerpen of verbeteren van het proces en de logistiek binnen zorginstellingen. - Opzetten, uitvoeren en rapporteren omtrent onderzoeken gericht op het verbeterpotentieel van organisaties.

1999

2000

Wetenschappelijk onderzoeker Academisch Medisch Centrum, Amsterdam

Inzet van datamining als meerwaarde van een tweezijdige hoortoestelaanpassing bij oudere patiënten.





Uitgevoerde projecten

Hieronder vind je een overzicht van de projecten die ik de afgelopen jaren heb uitgevoerd voor qwstion.

2024

Heden

Adviseur Eenheid van Taal (ActiZ, langdurige zorg)

Uitvoeren van een impactanalyse en een transformatieplan voor de langdurige zorg: wat zijn de consequenties voor het invoeren van Eenheid van Taal/SNOMED voor de langdurige zorg en welke stappen moeten worden ondernomen om dit succesvol te bewerkstelligen?

2023

Heden

Projectleider ANW-zorg (NUTS, ActiZ, langdurige zorg)

Op basis van de NUTS-principes (herbruikbare, open standaarden) wordt een oplossing uitgewerkt voor de problematiek van autorisatie en dossierinzage/-voering in de avond-, nacht- en weekendzorg. Als projectleider met Nedap, Ecare en SDB Groep bezig om een eerste werkbare functionaliteit te ontwikkelen.

2019

Heden

Adviseur zorginstellingen (InZicht (tot juli 2023), daarna Bureau eOverdracht, langdurige zorg)

Voor het VIPP-programma InZicht als adviseur verantwoordelijk voor de begeleiding van zorginstellingen bij de subsidieaanvraag en de begeleiding bij implementatie van PGO’s en eOverdracht. Dit met als doel om aan het einde van de regeling succesvol PGO’s en eOverdracht bij de aangemelde zorginstellingen ingevoerd te hebben. Halverwege 2023 zijn de werkzaamheden overgegaan naar Bureau eOverdracht, waar we met 11 samenwerkingsverbanden de minimale eOverdracht in gebruik willen gaan nemen in 2024.

2023

Heden

Adviseur leverancierssamenwerking (ActiZ & VGN, langdurige zorg)

ActiZ en VGN hebben de handen ineengeslagen om de samenwerking met leveranciers op meer strategisch niveau vorm te geven. Qwstion onderzoekt het beste samenwerkingsmodel en is bezig op basis van o.a. IZA-routekaart een prioriteit aan te brengen in onderwerpen die samen opgepakt moeten worden de komende jaren.

2023

Heden

Adviseur ontwerp professionele omgeving (ActiZ, VGN)

In 2019 is het eerste ontwerp van de professionele omgeving opgeleverd: de toekomst van het gebruik van dossiers voor professionals. Deze wordt in 2023 weer herijkt en geactualiseerd.

2024

2024

Adviseur optimalisatie cliëntreis (Envida, langdurige zorg)

Opstellen van een advies dat beschrijft hoe te komen tot een optimale inrichting van het applicatielandschap dat nodig is om de cliëntreis zo soepel mogelijk te ondersteunen, waarbij medewerkers zoveel mogelijk gebiedsoverstijgend/ drempelloos kunnen werken.

2023

2024

Projectleider ECD (Laurens, langdurige zorg)

Verantwoordelijk voor de invoering van een nieuw intramuraal ECD en bijbehorende koppelingen bij een grote VVT-organisatie in Rotterdam.

2020

2024

Projectleider regionale projecten (Connect4Care, RSO)

Voor Connect4Care zijn de afgelopen jaren diverse projecten uitgevoerd in de regio van Haarlemmermeer en Kennemerland. Het gaat hier onder andere om de implementie van het Regioportaal, een portaal waarbij specialisten, huisartsen, SO’s en apothekers in de regio inzicht krijgen in dossierinformatie uit het ziekenhuis en laboratoriumgegevens. Verder is een app geïntroduceerd die de communicatie tussen eerste- en tweedelijn in de regio moet verbeteren. Functionaliteiten in de app zijn: wie-is-wie, sociale kaart, transmuraal incident melden, inschrijven scholingen, regionale werkafspraken, etc.

2022

2023

Projectlid Acute zorg bij ouderen (GERDA, regionale samenwerking)

In de Achterhoek onderzoekt men of op basis van nieuwe analysetechnieken (Multi Party Computation, MPC) er meer inzicht verkregen kan worden in (voorspellende) factoren rondom de acute zorg bij ouderen. Hiervoor wordt relevante informatie uit verschillende bronsystemen (EPD’s, ECD’s, CBS, etc.) decentraal anoniem geanalyseerd op basis van MPC. Qwstion richt zich in dit project op de technische realisatie hiervan.

2023

2023

Adviseur ECD-selectie (Kennemerhart, langdurige zorg)

Een gericht vraagstuk waarbij binnen de organisatie enige ontevredenheid heerste over het huidige ECD. Aan qwstion is gevraagd of het voorgestelde alternatieve ECD beter zou kunnen uitpakken: wat waren de voor- en nadelen van een eventuele overstap en welk advies hoort hierbij.

2022

2023

Adviseur informatiestrategie (HOZO, VVT)

In 2022 is door qwstion de informatiestrategie opgesteld voor de komende jaren; op dit moment wordt invulling gegeven aan deze strategie. Hierin wordt de organisatie begeleid in het opstellen van een passende gebruik- en beheerorganisatie, keuze voor een intranettoepassing en visie op zorginnovaties. Inmiddels alleen op verzoek nog betrokken bij begeleiden nieuwe informatiemanager.

2023

2023

Adviseur ECD-selectie (Zonnehuisgroep Noord, langdurige zorg)

Binnen de organisatie werd gebruik gemaakt van drie verschillende ECD’s; de behoefte was om dit terug te brengen naar 1 ECD voor zorg en behandeling, inclusief planning en roostering. Qwstion heeft de ZHGN geadviseerd over o.a. de mogelijkheden en toekomstvastheid van de verschillende toepassingen.

2022

2022

Projectleider ECD (GGZ Drenthe, GGZ)

Verantwoordelijk voor de begeleiding van de invoering van een nieuw ECD en bijbehorende koppelingen bij een grote GGZ-organisatie in Drenthe.

2022

2022

Projectleider optimalisatie ECD (Triade Vitree, Jeugdzorg)

Na de invoering van het ECD lagen er nog de nodige restpunten om op te pakken, met name t.a.v. de facturatie en declaratie. Aan qwstion is gevraagd de openstaande punten in kaart te brengen en op te pakken zodat alle gelden weer ontvangen werden.

2021

2022

Adviseur impactanalyse NUTS (ActiZ, via ICTU, branchevereniging)

De ouderenzorg heeft kent geen aparte infrastructuur voor het uitwisselen van gegevens. ActiZ heeft hiervoor verzocht om een impactanalyse uit te voeren op NUTS, een decentrale infrastructuur om te kunnen communiceren in de zorg. De impactanalyse bestaat uit twee delen: 2021 en 2022 en staat in het kader van het uitwisselen van de verpleegkundige overdracht: welke impact heeft aansluiten op NUTS voor de leden van ActiZ, wat zijn overwegingen, risico’s en kosten?

2021

2021

Projectleider EVS (Odion, VG)

Verantwoordelijk voor de invoering van een nieuw elektronisch voorschrijfsysteem (inclusief toedieningsregistratie) voor een gehandicaptenorganisatie in Noord-Holland.

2015

2020

Adviseur en projectleider selectie en invoering ECD, CRM, HRM (Amstelring, VVT)

In 2015 het selectietraject uitgevoerd voor een nieuw ECD; vervolgens als projectleider verantwoordelijk voor de invoering hiervan, inclusief OMAHA als ordeningsmethodiek, mobiele devices, koppelingen, roostering en planning. In 2016 gestart met de selectie van een nieuw CRM-systeem en verantwoordelijk voor de invoering hiervan. Ook verantwoordelijk voor de verkenning van de mogelijkheden om het huidige behandeldossier voor SO’s te vervangen door het ECD. Verder eind 2018, begin 2019 verantwoordelijk voor de invoering van het nieuwe HRM-systeem (personeelsadministratie en salarisverwerking). Momenteel verantwoordelijk voor de laatste koppelingen en als adviseur betrokken bij nieuwe innovaties binnen Amstelring (Machine Learning).

2019

2020

Projectleider ECD (Envida, VVT)

Verantwoordelijk voor de invoering van een nieuw ECD en bijbehorende koppelingen bij een grote zorgorganisatie in de regio Maastricht.

2018

2019

Projectleider invoering Zorgapp (Amerpoort, VG)

Verantwoordelijk voor de invoering van een zorgapp voor rapporteren en tijdschrijven voor de ambulante medewerkers binnen Amerpoort.

2017

2019

Projectleider ECD en adviseur optimalisatie en realisatie dashboards (Het Parkhuis, VVT)

Na een kort selectietraject is qwstion gevraagd om de invoering van een nieuw ECD te begeleiden. Dit is inmiddels afgerond. Verder is de organisatie bezig om te kijken naar vervanging van hun huidige stuurinformatie dashboards. Geconstateerd is dat de huidige tools hier onvoldoende houvast bij bieden en dat er een nieuwe keuze gemaakt dient te worden. Qwstion begeleidt deze keuze.

2019

2019

Adviseur optimalisatie medicatieproces (Zorgcentra Meerlanden, VVT)

Zorgcentra Meerlanden kent op dit moment nog geen optimaal proces van medicatietoediening en -verstrekking. Qwstion is gevraagd om het huidige proces te inventariseren voor de intra- en extramurale zorg en scenario’s voor verbetering uit te werken. Na akkoord op een van de voor-gestelde scenario’s zal Zorgcentra Meerlanden deze in gebruik gaan nemen.

2018

2019

Projectleider ECD fusieorganisatie (Cosis, VG)

Voor een grote fusieorganisatie in de regio Groningen, Meppel, Assen verantwoordelijk voor de invoering van het nieuwe ECD, het klantportaal en aansluiting van het EVS op het LSP. Met de concretisering van de fusie dienen processen en werkwijzen ook geuniformeerd te worden.

2017

2019

Adviseur ontwerp professionele omgeving/outcomedoel eOverdracht (ActiZ, VGN)

Voor ActiZ en VGN mede het nieuwe ontwerp voor een professionele omgeving opgesteld (ter vervanging van het huidige programma van wensen en eisen voor ECD’s). Dit nieuwe ontwerp past bij toekomstige ontwikkelingen in de markt (netwerkzorg, PGO’s, zorginformatiebouwstenen, informatiestandaarden, etc.) en dient als leidraad voor de leden van ActiZ bij toekomstige keuzes. Tevens gewerkt aan het opstellen van de sectorplannen informatiestandaarden Medicatieproces voor ActiZ en VGN. Hierin wordt de impact van de nieuwe informatiestandaarden voor beide sectoren beschreven.

2018

2018

Adviseur keuze behandeldossier (Middin, VG)

Advies omtrent de noodzaak voor een apart behandeldossier (naast het huidige ECD) voor artsen verstandelijk gehandicapten.

2018

2018

Projectleider realisatie aanmeldportaal ELV (Zorggroep Haarlemmermeer, ketenzorg)

Qwstion heeft de projectleiding verzorgd voor de realisatie van een regionaal aanmeldportaal binnen de regio Haarlemmermeer voor de aanvraag en plaatsing van beden voor tijdelijke zorg (ELV). Betrokken partijen: Zorgcentra Meerlanden, Amstelring, PCSOH, Spaarne Gasthuis en regionale huisartsen.

2016

2017

Projectleider selectie en invoering ECD (RIBW Kennemerland/Amstelland en de Meerlanden, GGZ)

Samen met Lister, RIBW Nijmegen & Rivierenland en RIBW K/AM het selectietraject voor een nieuw ECD begeleid. Na de keuze voor het ECD gevraagd om de projectleiding voor RIBW K/AM te verzorgen.

2016

2017

Adviseur informatiestrategie, projectleider en coach informatiemanager (Youké, jeugdzorg)

Voor Youké het informatiebeleid voor de jaren 2016 tot en met 2018 opgesteld, met aandacht voor beleidsuitgangspunten, informatiemanagement, een verbeterde ICT-organisatie, informatiebeveiliging, ICT-infrastructuur en optimalisatie ICT-landschap, etc. Tijdens de uitvoering van het plan heeft Qwstion de nieuwe informatiemanager gecoacht. Tevens heeft qwstion de projectleiding verzorgd voor de invoering van het nieuwe ECD.

2016

2017

Projectleider invoering ECD (Cordaan, thuiszorg)

Cordaan heeft er voor gekozen om haar ECD verder uit te rollen binnen de thuiszorg, inclusief OMAHA-methodiek. Qwstion heeft hiervoor de projectleiding verzorgd. Na een herbezinning heeft Cordaan uiteindelijk gekozen om met een ander ECD in zee te gaan.

2017

2017

Projectleider verbetering (sub)acute zorg (Krijtmolenalliantie, ketenzorg)

Projectleiding voor de verbetering van de (sub)acute zorg voor ouderen in de regio Amsterdam-Noord. Het betreft hier de realisatie van een regioportaal voor ELV (eerstelijns verblijf). Betrokken partijen: BovenIJ ziekenhuis, Evean, Amstelring, Cordaan en regionale huisartsen(posten).

2015

2016

Adviseur informatiestrategie en -beveiliging (Liante, VVT)

Voor Liante in 2015 het informatiestrategieplan opgesteld voor de komende jaren. Als onderdeel van het informatiestrategieplan vervolgens in Q1 van 2016 het informatiebeveiligingsbeleid opgesteld.

2016

2016

Adviseur selectietraject nieuw ECD (Hof en Hiem, VVT)

Voor Hof en Hiem begin 2016 het selectietraject begeleid voor een nieuw ECD.

2016

2016

Adviseur issues Zorgadministratie, performance ECD (Philadelphia, gehandicaptenzorg)

Philadelphia heeft al geruime tijd diverse issues open aangaande de zorgadministratie. Aan qwstion is gevraagd te onderzoeken of dit beperkingen zijn van het ECD of dat hier andere oor zaken aan ten grondslag liggen. Tevens is gevraagd de matige performance van het ECD te onderzoeken.

2016

2016

Adviseur keuze EPD (Het Parkhuis, VVT)

Binnen Het Parkhuis is recent een ECD ingevoerd voor zorg en behandeling. Aan qwstion is gevraagd om business case op te stellen en een analyse uit te voeren voor de toegevoegde waarde van een apart EPD voor behandelaren/artsen.

2014

2015

Projectleider/adviseur Informatiemanagement 2.0 (RIBW Nijmegen & Rivierenland, GGZ)

Opstellen van een informatiestrategieplan voor de jaren 2014-2018, inclusief bijbehorende projectenportefeuille (voortvloeiend uit de strategie van de organisatie). Vervolgens gevraagd om te onderzoeken op welke wijze de instelling haar informatievoorziening zou moeten verbeteren om klaar te zijn voor toekomstige veranderingen (vooral ingegeven door zelforganisatie). Op basis van dit advies een selectietraject gestart om te komen tot een rapportagetool/dashboard om zelforganiserende teams te ondersteunen bij hun sturing. Daarna als projectleider de realisatie van de dashboards vormgegeven.

2013

2015

Adviseur invoering ECD (Bartiméus, gehandicaptenzorg)

Adviseur voor een landelijke gehandicaptenzorginstelling (blinden en slechtzienden) bij de invoering van hun elektronische cliënten dossier.

2013

2015

Informatiemanager a.i. (RIBW Kemmenerland/Amstelland en de Meerlanden, GGZ)

Gestart met een viertal concrete onderwerpen, voortvloeiend uit het informatiebeleid: invulling geven aan de besturing, organisatie en beheer van processen en applicaties, optuigen van de informatiebeveiliging, oppakken van leveranciers- en contractmanagement en het bewerkstelligen van meer projectmatig werken binnen de organisatie. Inmiddels is deze rol uitgebreid naar meer informatiemanagement taken, waaronder het begeleiden van de (ICT-)organisatie naar zelforganiserende teams, opstellen en begeleiden van business cases voor nieuwe innovatieve producten en diensten, adviseur van de Raad van Bestuur, monitoren van informatiseringspro- jecten, professionaliseren ICT-afdeling, begeleiden bij de selectie van een nieuw LMS, bewaken van het informatielandschap en de invoering van een nieuw CRM-pakket.

2014

2015

Projectleider invoering ECD en EPD, inclusief koppelingen (Stichting Elisabeth, VVT)

Als projectleider verantwoordelijk voor de invoering van het ECD en EPD, inclusief bijbehorende koppelingen, procesuitwerkingen, rapportages, cliënten- en mantelzorgersportaal, etc.

2015

2015

Adviseur implementatie ECD (Vivium, VVT)

Vivium heeft gekozen voor een nieuw ECD. Na een moeizame periode van implementeren is aan qwstion gevraagd objectief advies te geven over deze voortgang. Moet Vivium de implementatie voortzetten of moeten er andere keuzes gemaakt worden?

2015

2015

Interim manager zorginnovatie (Beweging 3.0, VVT)

Als interim manager zorginnovatie o.a. verantwoordelijk voor een aantal vernieuwingstrajecten binnen Beweging 3.0: Samzo (het mantelzorgportaal van Beweging 3.0), Medido (medicijndispenser) en zorg op afstand. Tevens aanspreekpunt voor leveranciers en diverse netwerkinitiatieven (Vita Valley, In voor Mantelzorg, Economic Board Utrecht).

2013

2014

Adviseur ongeplande zorg (Zorgspectrum, VVT)

Onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om het proces van ongeplande zorg te optimaliseren. Op basis van dit onderzoek is een gewenst, uniform proces uitgewerkt en is geadviseerd over de technische mogelijkheden om dit proces optimaal te ondersteunen. Een programma van wensen en eisen voor deze technische mogelijkheden was onderdeel van het eindproduct.

2013

2014

Projectleider invoering administratief informatiesysteem (Philadelphia, gehandicaptenzorg)

Projectleider voor de invoering van een nieuw administratief systeem, inclusief koppelingen en enig maatwerk.

2014

2014

Projectleider invoering kwaliteitsmanagementsysteem (Sherpa, gehandicaptenzorg)

Verantwoordelijk voor de invoering van een suite voor kwaliteitsdocumenten, procesmanagement, incidentmeldingen en risicosignaleringen.

Aan- of afwezig?

No worries. Ik ben volop aan het werk dus je kan gerust contact opnemen.

"Where do you put the fear when you choose to innovate? The fear is there, but you have to find a place to put it.”

Seth Godin

Uitgevoerde projecen

Hieronder vind je een overzicht van de projecten die ik de afgelopen jaren heb uitgevoerd voor Qwstion.

2024

Heden

Adviseur Eenheid van Taal (ActiZ, langdurige zorg)

Uitvoeren van een impactanalyse en een transformatieplan voor de langdurige zorg: wat zijn de consequenties voor het invoeren van Eenheid van Taal/SNOMED voor de langdurige zorg en welke stappen moeten worden ondernomen om dit succesvol te bewerkstelligen?

2023

Heden

Projectleider ANW-zorg (NUTS, ActiZ, langdurige zorg)

Op basis van de NUTS-principes (herbruikbare, open standaarden) wordt een oplossing uitgewerkt voor de problematiek van autorisatie en dossierinzage/-voering in de avond-, nacht- en weekendzorg. Als projectleider met Nedap, Ecare en SDB Groep bezig om een eerste werkbare functionaliteit te ontwikkelen.

2019

Heden

Adviseur zorginstellingen (InZicht (tot juli 2023), daarna Bureau eOverdracht, langdurige zorg)

Voor het VIPP-programma InZicht als adviseur verantwoordelijk voor de begeleiding van zorginstellingen bij de subsidieaanvraag en de begeleiding bij implementatie van PGO’s en eOverdracht. Dit met als doel om aan het einde van de regeling succesvol PGO’s en eOverdracht bij de aangemelde zorginstellingen ingevoerd te hebben. Halverwege 2023 zijn de werkzaamheden overgegaan naar Bureau eOverdracht, waar we met 11 samenwerkingsverbanden de minimale eOverdracht in gebruik willen gaan nemen in 2024.

2023

Heden

Adviseur leverancierssamenwerking (ActiZ & VGN, langdurige zorg)

ActiZ en VGN hebben de handen ineengeslagen om de samenwerking met leveranciers op meer strategisch niveau vorm te geven. Qwstion onderzoekt het beste samenwerkingsmodel en is bezig op basis van o.a. IZA-routekaart een prioriteit aan te brengen in onderwerpen die samen opgepakt moeten worden de komende jaren.

2023

Heden

Adviseur ontwerp professionele omgeving (ActiZ, VGN)

In 2019 is het eerste ontwerp van de professionele omgeving opgeleverd: de toekomst van het gebruik van dossiers voor professionals. Deze wordt in 2023 weer herijkt en geactualiseerd.

2024

2024

Adviseur optimalisatie cliëntreis (Envida, langdurige zorg)

Opstellen van een advies dat beschrijft hoe te komen tot een optimale inrichting van het applicatielandschap dat nodig is om de cliëntreis zo soepel mogelijk te ondersteunen, waarbij medewerkers zoveel mogelijk gebiedsoverstijgend/ drempelloos kunnen werken.

2023

2024

Projectleider ECD (Laurens, langdurige zorg)

Verantwoordelijk voor de invoering van een nieuw intramuraal ECD en bijbehorende koppelingen bij een grote VVT-organisatie in Rotterdam.

2020

2024

Projectleider regionale projecten (Connect4Care, RSO)

Voor Connect4Care zijn de afgelopen jaren diverse projecten uitgevoerd in de regio van Haarlemmermeer en Kennemerland. Het gaat hier onder andere om de implementie van het Regioportaal, een portaal waarbij specialisten, huisartsen, SO’s en apothekers in de regio inzicht krijgen in dossierinformatie uit het ziekenhuis en laboratoriumgegevens. Verder is een app geïntroduceerd die de communicatie tussen eerste- en tweedelijn in de regio moet verbeteren. Functionaliteiten in de app zijn: wie-is-wie, sociale kaart, transmuraal incident melden, inschrijven scholingen, regionale werkafspraken, etc.

2022

2023

Projectlid Acute zorg bij ouderen (GERDA, regionale samenwerking)

In de Achterhoek onderzoekt men of op basis van nieuwe analysetechnieken (Multi Party Computation, MPC) er meer inzicht verkregen kan worden in (voorspellende) factoren rondom de acute zorg bij ouderen. Hiervoor wordt relevante informatie uit verschillende bronsystemen (EPD’s, ECD’s, CBS, etc.) decentraal anoniem geanalyseerd op basis van MPC. Qwstion richt zich in dit project op de technische realisatie hiervan.

2023

2023

Adviseur ECD-selectie (Kennemerhart, langdurige zorg)

Een gericht vraagstuk waarbij binnen de organisatie enige ontevredenheid heerste over het huidige ECD. Aan qwstion is gevraagd of het voorgestelde alternatieve ECD beter zou kunnen uitpakken: wat waren de voor- en nadelen van een eventuele overstap en welk advies hoort hierbij.

2022

2023

Adviseur informatiestrategie (HOZO, VVT)

In 2022 is door qwstion de informatiestrategie opgesteld voor de komende jaren; op dit moment wordt invulling gegeven aan deze strategie. Hierin wordt de organisatie begeleid in het opstellen van een passende gebruik- en beheerorganisatie, keuze voor een intranettoepassing en visie op zorginnovaties. Inmiddels alleen op verzoek nog betrokken bij begeleiden nieuwe informatiemanager.

2023

2023

Adviseur ECD-selectie (Zonnehuisgroep Noord, langdurige zorg)

Binnen de organisatie werd gebruik gemaakt van drie verschillende ECD’s; de behoefte was om dit terug te brengen naar 1 ECD voor zorg en behandeling, inclusief planning en roostering. Qwstion heeft de ZHGN geadviseerd over o.a. de mogelijkheden en toekomstvastheid van de verschillende toepassingen.

2022

2022

Projectleider ECD (GGZ Drenthe, GGZ)

Verantwoordelijk voor de begeleiding van de invoering van een nieuw ECD en bijbehorende koppelingen bij een grote GGZ-organisatie in Drenthe.

2022

2022

Projectleider optimalisatie ECD (Triade Vitree, Jeugdzorg)

Na de invoering van het ECD lagen er nog de nodige restpunten om op te pakken, met name t.a.v. de facturatie en declaratie. Aan qwstion is gevraagd de openstaande punten in kaart te brengen en op te pakken zodat alle gelden weer ontvangen werden.

2021

2022

Adviseur impactanalyse NUTS (ActiZ, via ICTU, branchevereniging)

De ouderenzorg heeft kent geen aparte infrastructuur voor het uitwisselen van gegevens. ActiZ heeft hiervoor verzocht om een impactanalyse uit te voeren op NUTS, een decentrale infrastructuur om te kunnen communiceren in de zorg. De impactanalyse bestaat uit twee delen: 2021 en 2022 en staat in het kader van het uitwisselen van de verpleegkundige overdracht: welke impact heeft aansluiten op NUTS voor de leden van ActiZ, wat zijn overwegingen, risico’s en kosten?

2021

2021

Projectleider EVS (Odion, VG)

Verantwoordelijk voor de invoering van een nieuw elektronisch voorschrijfsysteem (inclusief toedieningsregistratie) voor een gehandicaptenorganisatie in Noord-Holland.

2015

2020

Adviseur en projectleider selectie en invoering ECD, CRM, HRM (Amstelring, VVT)

In 2015 het selectietraject uitgevoerd voor een nieuw ECD; vervolgens als projectleider verantwoordelijk voor de invoering hiervan, inclusief OMAHA als ordeningsmethodiek, mobiele devices, koppelingen, roostering en planning. In 2016 gestart met de selectie van een nieuw CRM-systeem en verantwoordelijk voor de invoering hiervan. Ook verantwoordelijk voor de verkenning van de mogelijkheden om het huidige behandeldossier voor SO’s te vervangen door het ECD. Verder eind 2018, begin 2019 verantwoordelijk voor de invoering van het nieuwe HRM-systeem (personeelsadministratie en salarisverwerking). Momenteel verantwoordelijk voor de laatste koppelingen en als adviseur betrokken bij nieuwe innovaties binnen Amstelring (Machine Learning).

2019

2020

Projectleider ECD (Envida, VVT)

Verantwoordelijk voor de invoering van een nieuw ECD en bijbehorende koppelingen bij een grote zorgorganisatie in de regio Maastricht.

2018

2019

Projectleider invoering Zorgapp (Amerpoort, VG)

Verantwoordelijk voor de invoering van een zorgapp voor rapporteren en tijdschrijven voor de ambulante medewerkers binnen Amerpoort.

2017

2019

Projectleider ECD en adviseur optimalisatie en realisatie dashboards (Het Parkhuis, VVT)

Na een kort selectietraject is qwstion gevraagd om de invoering van een nieuw ECD te begeleiden. Dit is inmiddels afgerond. Verder is de organisatie bezig om te kijken naar vervanging van hun huidige stuurinformatie dashboards. Geconstateerd is dat de huidige tools hier onvoldoende houvast bij bieden en dat er een nieuwe keuze gemaakt dient te worden. Qwstion begeleidt deze keuze.

2019

2019

Adviseur optimalisatie medicatieproces (Zorgcentra Meerlanden, VVT)

Zorgcentra Meerlanden kent op dit moment nog geen optimaal proces van medicatietoediening en -verstrekking. Qwstion is gevraagd om het huidige proces te inventariseren voor de intra- en extramurale zorg en scenario’s voor verbetering uit te werken. Na akkoord op een van de voor-gestelde scenario’s zal Zorgcentra Meerlanden deze in gebruik gaan nemen.

2018

2019

Projectleider ECD fusieorganisatie (Cosis, VG)

Voor een grote fusieorganisatie in de regio Groningen, Meppel, Assen verantwoordelijk voor de invoering van het nieuwe ECD, het klantportaal en aansluiting van het EVS op het LSP. Met de concretisering van de fusie dienen processen en werkwijzen ook geuniformeerd te worden.

2017

2019

Adviseur ontwerp professionele omgeving/outcomedoel eOverdracht (ActiZ, VGN)

Voor ActiZ en VGN mede het nieuwe ontwerp voor een professionele omgeving opgesteld (ter vervanging van het huidige programma van wensen en eisen voor ECD’s). Dit nieuwe ontwerp past bij toekomstige ontwikkelingen in de markt (netwerkzorg, PGO’s, zorginformatiebouwstenen, informatiestandaarden, etc.) en dient als leidraad voor de leden van ActiZ bij toekomstige keuzes. Tevens gewerkt aan het opstellen van de sectorplannen informatiestandaarden Medicatieproces voor ActiZ en VGN. Hierin wordt de impact van de nieuwe informatiestandaarden voor beide sectoren beschreven.

2018

2018

Adviseur keuze behandeldossier (Middin, VG)

Advies omtrent de noodzaak voor een apart behandeldossier (naast het huidige ECD) voor artsen verstandelijk gehandicapten.

2018

2018

Projectleider realisatie aanmeldportaal ELV (Zorggroep Haarlemmermeer, ketenzorg)

Qwstion heeft de projectleiding verzorgd voor de realisatie van een regionaal aanmeldportaal binnen de regio Haarlemmermeer voor de aanvraag en plaatsing van beden voor tijdelijke zorg (ELV). Betrokken partijen: Zorgcentra Meerlanden, Amstelring, PCSOH, Spaarne Gasthuis en regionale huisartsen.

2016

2017

Projectleider selectie en invoering ECD (RIBW Kennemerland/Amstelland en de Meerlanden, GGZ)

Samen met Lister, RIBW Nijmegen & Rivierenland en RIBW K/AM het selectietraject voor een nieuw ECD begeleid. Na de keuze voor het ECD gevraagd om de projectleiding voor RIBW K/AM te verzorgen.

2016

2017

Adviseur informatiestrategie, projectleider en coach informatiemanager (Youké, jeugdzorg)

Voor Youké het informatiebeleid voor de jaren 2016 tot en met 2018 opgesteld, met aandacht voor beleidsuitgangspunten, informatiemanagement, een verbeterde ICT-organisatie, informatiebeveiliging, ICT-infrastructuur en optimalisatie ICT-landschap, etc. Tijdens de uitvoering van het plan heeft Qwstion de nieuwe informatiemanager gecoacht. Tevens heeft qwstion de projectleiding verzorgd voor de invoering van het nieuwe ECD.

2016

2017

Projectleider invoering ECD (Cordaan, thuiszorg)

Cordaan heeft er voor gekozen om haar ECD verder uit te rollen binnen de thuiszorg, inclusief OMAHA-methodiek. Qwstion heeft hiervoor de projectleiding verzorgd. Na een herbezinning heeft Cordaan uiteindelijk gekozen om met een ander ECD in zee te gaan.

2017

2017

Projectleider verbetering (sub)acute zorg (Krijtmolenalliantie, ketenzorg)

Projectleiding voor de verbetering van de (sub)acute zorg voor ouderen in de regio Amsterdam-Noord. Het betreft hier de realisatie van een regioportaal voor ELV (eerstelijns verblijf). Betrokken partijen: BovenIJ ziekenhuis, Evean, Amstelring, Cordaan en regionale huisartsen(posten).

2015

2016

Adviseur informatiestrategie en -beveiliging (Liante, VVT)

Voor Liante in 2015 het informatiestrategieplan opgesteld voor de komende jaren. Als onderdeel van het informatiestrategieplan vervolgens in Q1 van 2016 het informatiebeveiligingsbeleid opgesteld.

2016

2016

Adviseur selectietraject nieuw ECD (Hof en Hiem, VVT)

Voor Hof en Hiem begin 2016 het selectietraject begeleid voor een nieuw ECD.

2016

2016

Adviseur issues Zorgadministratie, performance ECD (Philadelphia, gehandicaptenzorg)

Philadelphia heeft al geruime tijd diverse issues open aangaande de zorgadministratie. Aan qwstion is gevraagd te onderzoeken of dit beperkingen zijn van het ECD of dat hier andere oor zaken aan ten grondslag liggen. Tevens is gevraagd de matige performance van het ECD te onderzoeken.

2016

2016

Adviseur keuze EPD (Het Parkhuis, VVT)

Binnen Het Parkhuis is recent een ECD ingevoerd voor zorg en behandeling. Aan qwstion is gevraagd om business case op te stellen en een analyse uit te voeren voor de toegevoegde waarde van een apart EPD voor behandelaren/artsen.

2014

2015

Projectleider/adviseur Informatiemanagement 2.0 (RIBW Nijmegen & Rivierenland, GGZ)

Opstellen van een informatiestrategieplan voor de jaren 2014-2018, inclusief bijbehorende projectenportefeuille (voortvloeiend uit de strategie van de organisatie). Vervolgens gevraagd om te onderzoeken op welke wijze de instelling haar informatievoorziening zou moeten verbeteren om klaar te zijn voor toekomstige veranderingen (vooral ingegeven door zelforganisatie). Op basis van dit advies een selectietraject gestart om te komen tot een rapportagetool/dashboard om zelforganiserende teams te ondersteunen bij hun sturing. Daarna als projectleider de realisatie van de dashboards vormgegeven.

2013

2015

Adviseur invoering ECD (Bartiméus, gehandicaptenzorg)

Adviseur voor een landelijke gehandicaptenzorginstelling (blinden en slechtzienden) bij de invoering van hun elektronische cliënten dossier.

2013

2015

Informatiemanager a.i. (RIBW Kemmenerland/Amstelland en de Meerlanden, GGZ)

Gestart met een viertal concrete onderwerpen, voortvloeiend uit het informatiebeleid: invulling geven aan de besturing, organisatie en beheer van processen en applicaties, optuigen van de informatiebeveiliging, oppakken van leveranciers- en contractmanagement en het bewerkstelligen van meer projectmatig werken binnen de organisatie. Inmiddels is deze rol uitgebreid naar meer informatiemanagement taken, waaronder het begeleiden van de (ICT-)organisatie naar zelforganiserende teams, opstellen en begeleiden van business cases voor nieuwe innovatieve producten en diensten, adviseur van de Raad van Bestuur, monitoren van informatiseringspro- jecten, professionaliseren ICT-afdeling, begeleiden bij de selectie van een nieuw LMS, bewaken van het informatielandschap en de invoering van een nieuw CRM-pakket.

2014

2015

Projectleider invoering ECD en EPD, inclusief koppelingen (Stichting Elisabeth, VVT)

Als projectleider verantwoordelijk voor de invoering van het ECD en EPD, inclusief bijbehorende koppelingen, procesuitwerkingen, rapportages, cliënten- en mantelzorgersportaal, etc.

2015

2015

Adviseur implementatie ECD (Vivium, VVT)

Vivium heeft gekozen voor een nieuw ECD. Na een moeizame periode van implementeren is aan qwstion gevraagd objectief advies te geven over deze voortgang. Moet Vivium de implementatie voortzetten of moeten er andere keuzes gemaakt worden?

2015

2015

Interim manager zorginnovatie (Beweging 3.0, VVT)

Als interim manager zorginnovatie o.a. verantwoordelijk voor een aantal vernieuwingstrajecten binnen Beweging 3.0: Samzo (het mantelzorgportaal van Beweging 3.0), Medido (medicijndispenser) en zorg op afstand. Tevens aanspreekpunt voor leveranciers en diverse netwerkinitiatieven (Vita Valley, In voor Mantelzorg, Economic Board Utrecht).

2013

2014

Adviseur ongeplande zorg (Zorgspectrum, VVT)

Onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om het proces van ongeplande zorg te optimaliseren. Op basis van dit onderzoek is een gewenst, uniform proces uitgewerkt en is geadviseerd over de technische mogelijkheden om dit proces optimaal te ondersteunen. Een programma van wensen en eisen voor deze technische mogelijkheden was onderdeel van het eindproduct.

2013

2014

Projectleider invoering administratief informatiesysteem (Philadelphia, gehandicaptenzorg)

Projectleider voor de invoering van een nieuw administratief systeem, inclusief koppelingen en enig maatwerk.

2014

2014

Projectleider invoering kwaliteitsmanagementsysteem (Sherpa, gehandicaptenzorg)

Verantwoordelijk voor de invoering van een suite voor kwaliteitsdocumenten, procesmanagement, incidentmeldingen en risicosignaleringen.

Ondanks dat het ondersteunen van mijn klanten me enorm veel plezier geeft, bestaat het leven niet alleen uit werk. De ware ontspanning vind ik tijdens het fietsen…

Ondanks dat het ondersteunen van mijn klanten me enorm veel plezier geeft, bestaat het leven niet alleen uit werk. De ware ontspanning vind ik tijdens het fietsen…

BLIJF
Black and white men's profil
Black and white men's profil
VRAGEN

(en fietsen)

Wat kost dat nou?

Ik geloof niet in schimmige offertes & allerlei verborgen kosten. Qwstion

hanteert een standaard uurtarief en probeert vooraf zo goed mogelijk in

te schatten wat de kosten zullen zijn. Dus je weet precies waar je aan toe

bent. De reiskosten hangen een beetje af van de woon-werk afstand maar

een goed uitgangspunt is: 1 adviesuur per bezoek.

Ik geloof niet in schimmige offertes & allerlei verborgen kosten. Qwstion hanteert een standaard uurtarief en probeert vooraf zo goed mogelijk in te schatten wat de kosten zullen zijn. Dus je weet precies waar je aan toe bent. De reiskosten hangen een beetje af van de woon-werk afstand maar een goed uitgangspunt is: 1 adviesuur per bezoek.

€ 135,-

per uur

Exclusief 21% BTW

Exclusief reiskosten

Inclusief 100% commitment

Inclusief 100% commitment

Kopje koffie?

Denk je dat ik iets voor jullie organisatie kan betekenen?

Dan drink ik graag een kop koffie samen.

Kopje koffie?

Denk je dat ik iets voor jullie organisatie kan betekenen?

Dan drink ik graag een kop koffie samen.

Kopje koffie?

Denk je dat ik iets voor jullie organisatie kan betekenen?

Dan drink ik graag een kop koffie samen.